CT z niskim dawkowaniem do oceny podejrzanego zapalenia wyrostka robaczkowego AD 7

Chociaż stosowaliśmy analizę zamiaru leczenia, analiza na podstawie protokołu wykazałaby takie same wyniki, ponieważ wszyscy pacjenci włączeni do analizy pozostawali w grupach, do których zostali pierwotnie przypisani. Punktowe oszacowanie różnicy w częstości występowania appendektomii ujemnej między dwiema grupami (0,3 punktu procentowego) sugeruje, że zastosowanie CT z małą dawką zamiast dawki standardowej w szacowanej liczbie 330 pacjentów skutkowałoby jedną dodatnią wycięciem appendektomii. Można to porównać z potencjalnie wyższą zapadalnością na raka wynikającą z zastosowania dawki standardowej w przeciwieństwie do CT małej dawki (patrz Dodatek dodatkowy); częstość tę można oszacować zgodnie z metodą stosowaną w poprzednich badaniach.14,28,29 Jednakże jest wysoce dyskusyjne, czy poziomy promieniowania stosowane w naszych dwóch grupach rzeczywiście mogą indukować raka i czy stosowanie niskiej dawki zamiast standardowej dawki może faktycznie zmniejszyć ryzyko rakotwórcze. Niemniej jednak, aby zapewnić bezpieczeństwo pacjentów, rozsądnie byłoby przyjąć, że oba stwierdzenia są prawdziwe na podstawie linearnego bezprzedmiotowego podejścia30. Chociaż trafność tego podejścia jest dyskutowana, jest ono najczęściej stosowane w ocenie skutków promieniowania. W ostatnim dziesięcioleciu nastąpił gwałtowny wzrost liczby CT w diagnostyce zapalenia wyrostka robaczkowego w Stanach Zjednoczonych, 4-10 z ponad 250 000 przypadków wyrostka robaczkowego wykonanych u pacjentów każdego roku.12 Większość z tych pacjentów przechodzi przedoperacyjną CT, 5,7 -10 i jest o wiele więcej pacjentów, dla których wyniki badania CT są ujemne. Podobna tendencja istnieje w Korei, gdzie przeprowadzono badanie, chociaż nie opublikowano takich danych. Tak duża liczba ekspozycji może ostatecznie wpływać na występowanie raka w tych populacjach, chociaż indywidualne ryzyko raka wywołane badaniem CT jest bardzo niskie.
Nasze wyniki potwierdzają te z poprzednich badań eksploracyjnych, które wspierają zmniejszenie dawki promieniowania, gdy CT jest stosowane w diagnostyce zapalenia wyrostka robaczkowego. 15-17 Wyniki te można przypisać doskonałej zdolności obrazowania nowoczesnych skanerów TK i wewnętrznej prostoty CT-CT. interpretacja obrazu w diagnostyce zapalenia wyrostka robaczkowego, która może zrekompensować utratę jakości obrazu dzięki zastosowaniu technik CT o niskiej dawce.18 Stosowana obecnie dawka promieniowania odzwierciedla dane historyczne, bez podstawy naukowej, 31 i różni się znacznie w szpitalach (od 160 do 280 mA ? Sekundę w odniesieniu do produktu RTG w czasie rzeczywistym) .32 Ponadto, chociaż nie ma powodu, aby stosować taką samą dawkę u młodych pacjentów z zapaleniem wyrostka robaczkowego, jak u pacjentów w podeszłym wieku ze zmianami złośliwymi, rzadko podejmowano próby rozróżnienia poziom dawki zgodnie z wnioskiem.16
Pacjenci z niskodawkową grupą CT, w porównaniu z grupą z dawką standardową, częściej wymagali dodatkowych badań obrazowych i mieli dłuższą przerwę między badaniem CT a wycięciem wyrostka robaczkowego, co może reprezentować wahanie lekarzy kierujących oprzeć swoje decyzje na wynikach niskiej dawki CT
[hasła pokrewne: cyklopiroksolamina, wyposażenie stajni, cyprofloksacyna ]