Kanał potasowy KIR4.1 jako cel immunologiczny w stwardnieniu rozsianym AD 4

Wartości P mniejsze niż 0,05 uważano za wskazujące na istotność statystyczną. Wyniki
Wiązanie antygenów błony ośrodkowego układu nerwowego przez IgG od osób ze stwardnieniem rozsianym
W analizach immunohistochemicznych oczyszczono przeciwciała IgG z próbek surowicy 19 osób ze stwardnieniem rozsianym i 24 z innymi chorobami neurologicznymi i przetestowano pod kątem reaktywności z sekcjami mózgu. Zaobserwowaliśmy, że 11 z 19 próbek (58%) od osób ze stwardnieniem rozsianym wykazywało specyficzną dla glejów immunoreaktywność, gdy testowano je na przekrojach ludzi i mózgu, a 7 z tych próbek (37% z 19 próbek) wykazywało immunoreaktywność po ich przetestowaniu na szczurzych odcinkach móżdżku (reprezentatywna mikrografia pokazana na rysunku S2A w dodatkowym dodatku). Nie obserwowaliśmy immunoreaktywności glejopodobnej, gdy używaliśmy IgG w surowicy od osób z innymi chorobami neurologicznymi. Następnie zaprojektowaliśmy test immunoenzymatyczny (ELISA) z użyciem związanych z płytką ludzkich frakcji białkowych móżdżku wzbogaconych o antygeny błonowe lub cytoplazmatyczne. Przetestowaliśmy próbki surowicy od 56 osób ze stwardnieniem rozsianym i od 29 z innymi chorobami neurologicznymi (w tym próbki surowicy stosowane w analizach immunohistochemicznych opisanych powyżej). Surowica od pacjentów ze stwardnieniem rozsianym związanych płytek powleczonych białkami błonowymi – ale nie płyt powlekanych białkami cytoplazmatycznymi – bardziej gorliwie niż surowica od osób z innymi chorobami neurologicznymi (P = 0,006 dla porównania w odniesieniu do białek błonowych i P = 0,42 dla porównania w odniesieniu do białek cytoplazmatycznych) (Fig. S2B w dodatkowym dodatku i dane nie pokazane). Dlatego w kolejnych badaniach immunoprecypitacji wykorzystano tkankę OUN wzbogaconą w białka błonowe.
Identyfikacja KIR4.1 jako celu w stwardnieniu rozsianym
Rysunek 1. Rysunek 1. Identyfikacja KIR4.1 jako celu IgG w surowicy w stwardnieniu rozsianym (MS). Panel A, po lewej, pokazuje jednowymiarową SDS-PAGE ludzkiego lizatu wytrąconego IgG z zebranej surowicy 12 pacjentów ze stwardnieniem rozsianym i 12 z innymi chorobami neurologicznymi (OND). (Dla środkowego pasa [oznaczonego -], nie zastosowano lizatu mózgu w strącaniu). Unikalne pasma (trzecia ścieżka) powyżej i poniżej ciężkiego łańcucha IgG (strzałka) obserwuje się po immunoprecypitacji z oczyszczoną IgG z połączonej surowicy pacjentów z MS. Panel A, po prawej, pokazuje dwuwymiarową elektroforezę antygenów mózgu uzyskaną po immunoprecypitacji z surowicą IgG od pacjentów z MS. Plamkę zawierającą białko KIR4.1, zidentyfikowane za pomocą spektrometrii masowej z desorpcją laserową i tandemową spektrometrią masową, zaznaczono kwadratem. Strzałka pokazuje plamę łańcucha ciężkiego IgG
[patrz też: hologramy els, wyposażenie stajni, logopeda wrocław ]