Randomizowana próba porównująca środki antyseptyczne ze skórą przy cesarskim dostarczaniu

Przedoperacyjna antyseptyka może potencjalnie zmniejszyć ryzyko zakażenia w miejscu pracy. Jednak dowody są ograniczone, aby wskazać wybór środka antyseptycznego przy cesarskim cięciu, który jest najczęstszym poważnym zabiegiem chirurgicznym u kobiet w Stanach Zjednoczonych. Metody
W tym jednoośrodkowym, randomizowanym, kontrolowanym badaniu, ocenialiśmy, czy stosowanie alkoholu chlorheksydyny w przedoperacyjnej antyseptyzie skóry było lepsze niż stosowanie alkoholu jodowego w zapobieganiu zakażeniom w miejscu operacyjnym po cesarskim cięciu. Losowo przydzieliliśmy pacjentów poddawanych cięciu cesarskim do przygotowania skóry za pomocą alkoholu chlorheksydyny lub alkoholu jodowego. Pierwszorzędowym rezultatem było powierzchowne lub głębokie zakażenie w miejscu zabiegu chirurgicznego w ciągu 30 dni po cesarskim cięciu, na podstawie definicji z Centrów Kontroli i Zapobiegania Chorobom.
Wyniki
Od września 2011 r. Do czerwca 2015 r. Zarejestrowano łącznie 1147 pacjentów; 572 pacjentów zostało przydzielonych do alkoholu chlorheksydyny, a 575 do alkoholu jodowego. W analizie zamiar-leczenie rozpoznano zakażenie w miejscu operacyjnym u 23 pacjentów (4,0%) w grupie chloroheksydyny-alkoholu oraz u 42 (7,3%) w grupie jodowo-alkoholowej (względne ryzyko, 0,55; interwał, od 0,34 do 0,90, P = 0,02). Wskaźnik powierzchownej infekcji w miejscu operacyjnym wynosił 3,0% w grupie chloroheksydyny-alkoholu i 4,9% w grupie jodowo-alkoholowej (P = 0,10); wskaźnik głębokiej infekcji wynosił odpowiednio 1,0% i 2,4% (p = 0,07). Częstość występowania niepożądanych reakcji skórnych była podobna w obu grupach.
Wnioski
Stosowanie alkoholu chlorheksydyny w przedoperacyjnej antyseptyce skóry powodowało znacznie mniejsze ryzyko zakażenia w miejscu pracy po cesarskim cięciu niż stosowanie alkoholu jodowego. (Finansowane przez National Institutes of Health i Washington University School of Medicine w St. Louis; numer ClinicalTrials.gov, NCT01472549.)
Wprowadzenie
Cięcie cesarskie jest najczęstszą procedurą chirurgiczną wśród kobiet w Stanach Zjednoczonych.1 W 2013 r. Ponad 32,7% (1,3 miliona) z 3,9 miliona urodzeń było cesarskim cięciem.2 Infekcje w miejscu operacji komplikują 2 do 5% wszystkich zabiegi chirurgiczne i 5 do 12% cesarskich cięć.3-6 Zakażenie pojawiające się po porodzie stanowi dodatkowe obciążenie dla nowej matki i może upośledzać wiązanie się matki z niemowlęciem i karmienie piersią. Średni przypisany koszt szpitalny na infekcję w miejscu pracy po cesarskim cięciu szacuje się na 3529,7 USD
Skóra jest głównym źródłem patogenów, które powodują infekcje w miejscu pracy. Dlatego przedoperacyjna antyseptyka skóry może potencjalnie zmniejszyć ryzyko zakażenia chirurgicznego8. Niestety, istnieje niewiele dowodów wskazujących na wybór środka antyseptycznego przy cesarskim cięciu9. Trzy małe próby, w których wzięło udział łącznie 189 uczestników, zostały opublikowane porównujące środki antyseptyczne do przedoperacyjnego przygotowania skóry przy cesarskim cięciu; badania te nie wykazały znaczących różnic między grupami w częstości występowania zakażenia chirurgicznego.10-12 Ponadto dane z badań obserwacyjnych są sprzeczne.13-15 Obecne wytyczne dotyczące strategii zapobiegania zakażeniom w miejscu pracy zalecają stosowanie alkoholu – zawierający przedoperacyjny środek do przygotowania skóry, ale zauważają, że najskuteczniejszy środek dezynfekujący do połączenia z alkoholem jest niejasny.3
Randomizowane badania, w których w głównej mierze uczestniczyły pacjenci poddawani ogólnym zabiegom chirurgicznym, sugerują wyższość środków antyseptycznych opartych na chlorheksydynie w stosunku do środków antyseptycznych opartych na jodach w zapobieganiu zakażeniom w miejscu operacyjnym 16-18. Jednak w większości badań porównywano połączenie chlorheksydyna-alkohol z sam jod, co rodzi pytanie, czy pozorna wyższość alkoholu chloroheksydynowego można przypisać chlorheksydynie, alkoholowi lub połączeniu.19,20 Unikalne podwójne drobnoustrojowe źródło patogenów pochodzących zarówno ze skóry, jak i pochwy w zakażeniach w miejscu pracy po porodzie cięć cesarskich i modulacji immunologicznej w ciąży rodzą się pytania o to, czy wyniki prób przedoperacyjnej antyseptyki skóry dla ogólnych zabiegów chirurgicznych można ekstrapolować na cesarskie cięcie.21 Dlatego zaprojektowaliśmy tę pragmatyczną randomizowaną, kontrolowaną próbę, aby przetestować hipotezę, że przedoperacyjna skóra antyseptyk z duszą chlorheksydynowo-alkoholową d mieć przewagę nad jodem-alkoholem w zapobieganiu infekcji w miejscu pracy po cesarskim cięciu.
Wersja próbna
[więcej w: Fordanserki, fitamina, difenhydramina ]