Randomizowane badanie Pessary szyjki macicy w celu zapobiegania porodowi przedwczesnego Singletona cd

Wszyscy uczestnicy mieli wizyty kontrolne co 4 tygodnie do 34 tygodnia ciąży w celu wykonania pomiaru ultrasonograficznego długości szyjki macicy, oceny zdarzeń niepożądanych i pobrania wymazów z pochwy. Jeśli po 26 tygodniach długość szyjki macicy była mniejsza niż 10 mm, glukokortykoidy podawano do dojrzewania płodu płodowego. W czasie randomizacji uczestnicy zostali poinformowani, że zwiększony upławy był możliwym objawem związanym z wprowadzeniem pessara. Podczas każdej wizyty kontrolnej zapytaliśmy uczestników w obu grupach, czy zauważyli wzrost nasilenia lub częstości upławów oraz czy jakiekolwiek inne objawy rozwinęły się od początku leczenia. Jeśli hodowla bakteryjna wykazała patogenne wyniki, podano odpowiednią antybiotykoterapię bez usuwania pessara. Uczestnicy w obu grupach, którzy mieli długość szyjki macicy wynoszącą 15 mm lub mniej podczas randomizacji lub podczas kolejnych wizyt, otrzymali kapsułki zawierające naturalny progesteron (200 mg) i zostali poinstruowani, aby wprowadzić jedną kapsułkę do pochwy przed pójściem spać każdej nocy do 33 tygodni. 6 dni ciąży.7 Pessary szyjkowe usunięto podczas badania pochwowego w 37 tygodniu ciąży u bezobjawowych uczestników. Wcześniejsze usunięcie zostało podjęte w następujących okolicznościach: wskazane medycznie indukcja porodu lub planowego cięcia cesarskiego; poród przedwczesny, pęknięcie błon przedoperacyjne lub czynne krwawienie z pochwy; lub na życzenie uczestnika.
Kontrola jakości badań przesiewowych, przetwarzania danych i weryfikacji przestrzegania protokołów w różnych ośrodkach została przeprowadzona przez koordynatorów badań. Dane o wynikach ciąży uzyskano z dokumentacji położniczej w szpitalu lub z lekarzy ogólnych. Zapisy wszystkich uczestników, którzy odbyli się przed 34 tygodniem ciąży, zostały przebadane w celu ustalenia, czy poród był wskazany medycznie czy spontanicznie. Spontaniczne porody obejmowały osoby z samoistnym początkiem porodu oraz osoby z pęknięciem błon przed porodem.
Mierniki rezultatu
Pierwszorzędnym wynikiem była samoistna poród przed 34 tygodniem (238 dni) ciąży. Drugorzędowymi wynikami były: masa urodzeniowa (średnia, <2,5 kg i <1,5 kg), śmierć okołoporodowa (płodowa lub noworodkowa), zespół głównych zdarzeń niepożądanych u noworodka przed wypisem ze szpitala (każdy stopień krwotoku śródkomorowego, niewydolność oddechowa zespół, jakakolwiek retinopatia wcześniactwa lub martwicze zapalenie jelita grubego), zestaw wskaźników specjalnej opieki noworodkowej (przyjęcie na oddział intensywnej terapii noworodków, wentylacja mechaniczna, fototerapia, leczenie potwierdzonej lub podejrzewanej sepsy lub przetoczenia krwi) oraz poważne powikłania ze strony matki można przypisać pessarowi (śmierć matek, poważny uraz szyjki macicy lub pochwy lub zapalenie błon płodowych).
Analiza statystyczna
Badanie było jednym z dwóch randomizowanych badań, w których stosowano zasadniczo ten sam protokół: jeden obejmujący uczestników z ciążami pojedynczymi, którzy mieli krótką szyjkę macicy, a drugą obejmującą uczestników z ciążami bliźniaczymi, niezależnie od długości szyjki macicy. Obliczenie wielkości próby przyjęło analizę logistyczno-regresyjną prawdopodobieństwa spontanicznego porodu przed upływem 34 tygodni
[przypisy: amlodypina, osteopatia Warszawa, bezdechy nocne leczenie ]