Trastuzumab Emtansine dla zaawansowanego raka piersi HER2-dodatniego

Emtansyna trastuzumabu (T-DM1) to koniugat przeciwciało-lek wprowadzający pobudzone przeciwnowotworowe właściwości trastuzumabu w stosunku do receptora 2 ludzkiego receptora czynnika wzrostu 2 (HER2) z cytotoksyczną aktywnością czynnika hamującego mikrotubule DM1. Przeciwciało i czynnik cytotoksyczny są sprzężone za pomocą stabilnego łącznika. Metody
Losowo przypisaliśmy pacjentom z zaawansowanym rakiem piersi HER2-dodatnim, którzy wcześniej byli leczeni trastuzumabem i taksanem, do T-DM1 lub lapatynibu i kapecytabiny. Pierwszorzędowymi punktami końcowymi były przeżycie wolne od progresji (oceniane na podstawie niezależnego przeglądu), całkowity czas przeżycia i bezpieczeństwo. Drugorzędowe punkty końcowe obejmowały przeżycie wolne od progresji (oceniane przez badacza), obiektywną szybkość odpowiedzi i czas do progresji objawów. Przeprowadzono dwie tymczasowe analizy całkowitego przeżycia.
Wyniki
Wśród 991 losowo przydzielonych pacjentów, mediana przeżycia wolnego od progresji, oceniana na podstawie niezależnego przeglądu, wynosiła 9,6 miesiąca z T-DM1 w porównaniu z 6,4 miesiąca z lapatynibem i kapecytabiną (współczynnik ryzyka progresji lub zgonu z jakiejkolwiek przyczyny, 0,65; przedział ufności 95% [CI] 0,55 do 0,77, p <0,001), a mediana całkowitego przeżycia w drugiej tymczasowej analizie przekroczyła granicę zatrzymania dla skuteczności (30,9 miesiąca w porównaniu z 25,1 miesięcy, współczynnik ryzyka zgonu z dowolnej przyczyny, 0,68, 95% CI, 0,55 do 0,85 ; P <0,001). Wskaźnik odpowiedzi obiektywnej był wyższy dla T-DM1 (43,6%, vs. 30,8% dla lapatynibu z kapecytabiną; P <0,001); wyniki dla wszystkich dodatkowych dodatkowych punktów końcowych faworyzowały T-DM1. Częstość występowania zdarzeń niepożądanych w stopniu 3 lub większym była większa w przypadku lapatynibu i kapecytabiny niż w przypadku T-DM1 (57% w porównaniu z 41%). Częstość występowania małopłytkowości i zwiększenie aktywności aminotransferaz w surowicy były wyższe w przypadku T-DM1, natomiast częstość występowania biegunki, nudności, wymiotów i erytrodyzestezji dłoniowo-podeszwowej była większa w przypadku lapatynibu i kapecytabiny.
Wnioski
T-DM1 znacznie wydłużyło czas przeżycia bez progresji i całkowite z mniejszą toksycznością niż lapatynib i kapecytabina u pacjentów z zaawansowanym rakiem piersi HER2-dodatnim uprzednio leczonym trastuzumabem i taksanem. (Finansowane przez F. Hoffmann-La Roche / Genentech; EMILIA ClinicalTrials.gov number, NCT00829166.)
Wprowadzenie
Amplifikacja receptora 2 ludzkiego naskórkowego czynnika wzrostu (HER2, zwana także ErbB2) występuje w około 20% raków sutka i jest związana ze skróceniem przeżycia.1-3 Połączenie ukierunkowanych na HER2 środków ze standardową chemioterapią jest skutecznym podejściem terapeutycznym dla pacjentów z HER2 z przerzutowym rakiem piersi. W połączeniu z chemioterapią pierwszego rzutu, trastuzumab wydłuża czas do progresji i całkowite przeżycie u pacjentów z chorobą przerzutową .4,5 Dodanie lapatynibu do kapecytabiny wydłuża czas do progresji u pacjentów uprzednio leczonych trastuzumabem, antracykliną i taksanem. , 6 i ta kombinacja jest standardową opcją dla postępu choroby z trastuzumabem.
Emtansyna trastuzumabu (T-DM1) to koniugat przeciwciało-lek, który zawiera ukierunkowane na HER2 przeciwnowotworowe właściwości trastuzumabu z cytotoksyczną aktywnością czynnika hamującego mikrotubulę DM1 (pochodną maitanzyny); przeciwciało i czynnik cytotoksyczny są sprzężone za pomocą stabilnego łącznika.7,8 T-DM1 umożliwia wewnątrzkomórkowe dostarczanie leków specyficznie komórkom nadeksprymującym HER2, poprawiając w ten sposób indeks terapeutyczny i minimalizując ekspozycję normalnej tkanki
[więcej w: zakrzep zatoki jamistej, cyklopiroksolamina, triamcynolon ]