Wczesna terapia antyretrowirusowa i śmiertelność wśród zakażonych wirusem HIV ad 8

Fakt, że większość dzieci została zarażona pomimo stosowania schematów profilaktycznych w celu zapobiegania przeniesieniu zakażenia z matki na dziecko, sugeruje, że wiele zakażeń zostało nabytych w macicy i że takie infekcje mogły przyczynić się do wysokiego wskaźnika szybkiego postępu. 15 Obserwowano również szybszy postęp choroby wśród niemowląt zakażonych wirusem HIV, pomimo stosowania schematów zapobiegania przenoszeniu HIV-1 z matki na dziecko w krajach dysponujących wystarczającymi zasobami16. Nasz rozmiar próby ogranicza porównanie postępu choroby HIV wśród dzieci w wieku niemowlęcym. grupa z odroczoną terapią w zależności od tego, czy otrzymali oni schemat zapobiegania zakażeniu HIV-1 z matki na dziecko. Luzuriaga i in. stwierdzili lepszą supresję HIV u niemowląt, które zaczęły otrzymywać terapię przeciwretrowirusową przed 3 miesiącem życia niż u niemowląt, które zaczęły otrzymywać terapię później.17 Wiele amerykańskich i europejskich badań kohortowych donosiło o lepszych wynikach u niemowląt otrzymujących wczesną terapię przeciwretrowirusową. Jednak interpretacja danych może być obciążona brakiem randomizacji.18-21 Badania z udziałem dzieci i młodzieży z zakażeniem HIV w Stanach Zjednoczonych i Europie, metaanaliza danych z nieleczonych dzieci zakażonych wirusem HIV w Stanach Zjednoczonych i Europie. ryzyko śmierci zwiększone sześciokrotnie dla 1-letniego dziecka z wysokim poziomem CD4 w porównaniu z dzieckiem w wieku 5 lat z wysokimi wartościami CD4. Badania prowadzone przez Cross Continents Collaboration for Kids nad nietraktowanymi, zakażonymi wirusem HIV dziećmi afrykańskimi wykazały gorszą wartość predykcyjną wartości CD4 u małych dzieci po dzieciństwie i znacznie wyższe wskaźniki umieralności niż u osób zgłaszanych w HPPMCS.22 Aktualne wytyczne zalecają rozpoczęcie leczenia przeciwretrowirusowego w oparciu o niski odsetek lub liczbę CD4, wysokie miano wirusa lub obecność objawów klinicznych, podczas gdy leczenie bezobjawowych niemowląt o wysokich wartościach CD4 nie jest wymagane. Wyniki badania CHER zapewniają wsparcie dla wczesnej terapii przeciwretrowirusowej w celu zmniejszenia śmiertelności wśród niemowląt, które nabyły zakażenie wirusem HIV pomimo schematów zapobiegania przenoszeniu wirusa HIV z matki na dziecko. 1,6,23-25
W badaniu CHER niemowlęta otrzymywały schemat oparty na inhibitorach proteaz jako pierwszej linii terapii przeciwretrowirusowej, zgodnie z wytycznymi południowoafrykańskimi. Reżim oparty na newirapinie może nie być wskazany do wczesnego zastosowania u niemowląt narażonych na stosowanie pojedynczej dawki newirapiny.26 Ponieważ zalecenia dla większości krajów o ograniczonej dostępności zasobów zalecają rozpoczęcie leczenia przeciwretrowirusowego newirapiną, wdrożenie wczesnej terapii przeciwretrowirusowej może stanowić poważne wyzwanie. Szacowane prawdopodobieństwo zgonu w grupie z odroczonym leczeniem (17%) jest niższe niż 35% prawdopodobieństwo zgłoszone w afrykańskich kohortach urodzeniowych przed wprowadzeniem terapii przeciwretrowirusowej lub powszechnej profilaktyki kotrimoksazolowej.3 Dla porównania, wczesne badania historii naturalnej w Stanach Zjednoczonych Stany i Europa wykazały niższą śmiertelność, ale tempo progresji choroby, które było podobne do odsetka niemowląt w grupie z odroczoną terapią w naszym badaniu.2,27
Dane te stanowią silne wsparcie dla rozpoczęcia terapii przeciwretrowirusowej od wczesnego wieku, niezależnie od odsetka lub liczby CD4. Dobry program zapobiegania przenoszeniu HIV-1 z matki na dziecko, obejmujący wczesną diagnozę u niemowląt, jest podstawą sukcesu każdej wczesnej strategii terapii przeciwretrowirusowej.
[hasła pokrewne: przychodnia terapii uzależnienia od alkoholu i współuzależnienia, przychodnia aksamitna rejestracja, laparoskopia endometrioza ]

Powiązane tematy z artykułem: laparoskopia endometrioza przychodnia aksamitna rejestracja przychodnia terapii uzależnienia od alkoholu i współuzależnienia