Imipramina u pacjentów z bólem w klatce piersiowej pomimo prawidłowych angiografii wieńcowych ad 6

Ponadto, nie było zmian w odsetkach pacjentów, którzy mieli dysmotyczność przełyku podczas fazy leczenia w porównaniu z badaniem w linii podstawowej. Rysunek 3. Rysunek 3. Oceny trzech standaryzowanych skal objawów psychicznych i zaburzeń czynnościowych na linii podstawowej oraz podczas fazy placebo i fazy leczenia. Wszystkie trzy skale wykazały znaczną poprawę w czasie u wszystkich pacjentów (p <0,001 dla każdej skali), ale nie było istotnych różnic między grupami leczenia. We wszystkich trzech skalach niższe wyniki wskazują na poprawę. Oprócz tych pokazanych, sześć innych skal wykazało znaczną poprawę w czasie, ale nie było znaczących różnic między grupami. Były to Globalna Skala Doskonałości Klinicznej – Emocjonalna (P = 0,04), Skala Samoocenionej Lęku Zung (P = 0,006), Globalna Skala Narodowego Instytutu Zdrowia Psychicznego (NIMH) – Lęk (P = 0,008), Globalna Skala NIMH – Utrata wartości (P = 0,02), Inwentarz stanu lęku (Zung) (P = 0,006) i Lęk Hamilton – suma (P = 0,01). Wyniki na skali lęku cech Spielbergera i globalnej skali NIMH – Depresja pozostała niezmieniona w trakcie badania.
W grupie placebo pacjenci z diagnozami psychiatrycznymi podczas testów na linii podstawowej mieli większe zmniejszenie bólu w klatce piersiowej w fazie leczenia niż osoby bez takich diagnoz (ryc. 1). Analiza skal oceny objawów i funkcji w czasie (na linii podstawowej, podczas fazy placebo i podczas fazy leczenia) wykazała znaczące efekty czasowe dla 9 z 11 skal (Figura 3), co wskazuje na poprawę psychiatryczną w czasie, ale nie były istotne różnice między grupami leczenia.
Bezpieczeństwo i długoterminowa kontrola
W fazie leczenia działania niepożądane uważane za konsekwencję leczenia zgłaszało 15 pacjentów z grupy imipraminy, 14 pacjentów z grupy klonidynowej i 11 pacjentów z grupy placebo. W grupie otrzymującej imipraminę elektrokardiogramy uzyskane w piątym tygodniu fazy leczenia wykazały nieznaczne, ale znaczące wydłużenie skorygowanego odstępu QT (QTc) w porównaniu z fazą placebo, z 0,42 . 0,04 do 0,43 . 0,03 sekundy (zakres przedłużenia, 0,01 do 0,04 sekundy, P = 0,02). U tych trzech pacjentów, u których w tej grupie występowały zespoły blokowo-odnogowe, imipramina zwiększyła odstęp QTc o 0,02, 0,01 i 0,01 sekundy. Przy stosunkowo niskiej dawce stosowanej w tym badaniu żaden pacjent z grupy imipraminy nie zgłaszał zmian w świadomości podczas leczenia, co mogłoby sugerować proarytmiczne działanie leku.
Pod koniec badania 58 pacjentom zaoferowano długoterminową, otwartą terapię imipraminą (2 pacjentów wolało nadal otrzymywać klonidynę). Po średniej obserwacji trwającej 21 miesięcy (zakres od 9 do 33), mogliśmy skontaktować się z 55 z tych 58 pacjentów, aby ustalić ich obecny schemat leczenia; 40 z 55 (73 procent) nadal otrzymywało imipraminę (zakres dawek, 50 do 150 mg na dzień, tryb, 50 mg na dzień). Żadne z pacjentów nie zgłosiło objawów sugerujących proarytmiczne działanie leku.
Dyskusja
Naszym głównym odkryciem jest to, że imipramina zmniejsza częstość występowania bólu w klatce piersiowej u pacjentów z zespołem bólu w klatce piersiowej i prawidłowymi angiografiami naczyń wieńcowych o około 50 procent.
[podobne: dyżury aptek wronki, cyklopiroksolamina, triamcynolon ]