Imipramina u pacjentów z bólem w klatce piersiowej pomimo prawidłowych angiografii wieńcowych ad 7

Korzyści z zastosowania imipraminy były niezależne od wyników rozległych testów serca, przełyku i psychiatrycznego i obserwowano je zarówno u mężczyzn, jak iu kobiet. U większości pacjentów w tym badaniu (87 procent) charakterystyczny ból w klatce piersiowej został wywołany stymulacją elektryczną lub wlewem adenozyny w prawej komorze; tylko w grupie otrzymującej imipraminę zaobserwowano znaczące zmniejszenie częstości występowania bólu w klatce piersiowej wywołanego stymulacją elektryczną prawej komory podczas fazy leczenia, w porównaniu z odpowiedzią linii bazowej. Objawowa korzyść z zastosowania imipraminy w naszych badaniach jest zgodna z wynikami wcześniejszych badań kontrolowanych placebo z zastosowaniem leków przeciwdepresyjnych w leczeniu przewlekłych zespołów bólowych, takich jak bolesna neuropatia cukrzycowa, 42-44 neuralgia poopryszczkowa, 40,45 migrenowy ból głowy, 46,47 przypuszczalnie ból przełyku, 48 i inne przewlekłe zespoły bólowe49. Blokada wychwytu zwrotnego norepinefryny przez leki takie jak imipramina może nasilić hamujące działanie neuronów modulujących ból, które pochodzą od pnia mózgu do rdzenia kręgowego50,51. Pomimo korzyści z agonisty receptora .2-adrenoreceptora klonidyna w innych zespołach bólowych, 52.53 wpływ klonidyny na objawy w naszym badaniu nie różnił się istotnie od działania placebo. Podczas elektrokardiografii podczas wysiłkowych testów wysiłkowych i angiografii radionuklidów nie zidentyfikowano pacjentów, którzy byli mniej lub bardziej podatni na reakcję na imipraminę. Rzeczywiście, sześciu pacjentów z grupy imipraminy spełniło kryteria opisowe dla zespołu X, ponieważ mieli widocznie niedokrwienną elektrokardiograficzną odpowiedź na ćwiczenie w związku z bólem w klatce piersiowej22. Wpływ imipraminy na ich objawy i ich wrażliwość na ból serca był podobny jak u pozostałych 14 pacjentów w tej grupie leczenia.
Niewydolność przełyku jest podobno częsta u pacjentów z bólem w klatce piersiowej i prawidłowymi angiogramami wieńcowymi14,15,17,25. Jednakże badanie ruchliwości przełyku w naszym badaniu nie wskazało pacjentów, którzy byli mniej lub bardziej podatni na reakcję na imipraminę. Co więcej, nie było znaczących różnic między trzema grupami terapeutycznymi pod względem rozpowszechnienia dysmotropii przełyku lub bólu w odpowiedzi na poszerzenie balonu między testem linii podstawowej a powtórzonym testowaniem podczas fazy leczenia.
W wielu badaniach pacjentów, u których występują bóle w klatce piersiowej pomimo prawidłowych angiogramów wieńcowych, 10-13 oraz zespół lęku napadowego jest szczególnie często spotykanym stwierdzeniem, wysoki poziom występowania zaburzeń psychicznych11,13. Jednak pacjenci w naszym badaniu, którzy mieli zaburzenia psychiczne na linii podstawowej, nie byli bardziej podatni na przesadną wrażliwość na ból serca lub przełyku niż pacjenci bez zaburzeń psychicznych. Ponadto pacjenci z zaburzeniami psychicznymi w stanie wyjściowym, którzy byli leczeni imipraminą lub klonidyną, nie mieli większego prawdopodobieństwa zmniejszenia częstości występowania bólu w klatce piersiowej niż pacjenci bez zaburzeń psychicznych. Szeregowa ocena z ocenami psychiatrycznymi podczas badania ogólnie wykazała poprawę psychiatryczną w czasie, niezależnie od leczenia.
W naszym badaniu zmniejszenie wrażliwości na ból serca u pacjentów otrzymujących imipraminę sugeruje, że lek ten może wywoływać trzewne działanie przeciwbólowe w dawce stosowanej w tym badaniu, która nie jest związana ze zmianami w ruchliwości przełyku lub profilem psychiatrycznym
[patrz też: przychodnia aksamitna rejestracja, laparoskopia endometrioza, znanylekarz logowanie ]