Osrodek polykania znajduje sie na dnie IV komory

Ośrodek połykania znajduje się na dnie IV komory dochodzą do niego pobudzenia z zakończeń czuciowych nerwów trójdzielnego, językowo-gardłowego i krtaniowego górnego. Ośródek połykania znajduje się w koordynacji z ośrodkiem oddechowym i ośrodkiem nerwu błędnego, co powoduje, że podczas każdego ruchu połykowego oddech zatrzymuje się i przyśpiesza czynność serca. Wszelkie sprawy chorobowe, które porażają ośrodek połykania, jak np. zaburzenia opuszkowe powstałe z różnych przyczyn, prowadzą do porażenia czynności połykania Również sprawy chorobowe prowadzące do porażenia tych ośrodków lub zakończeń nerwów czuciowych, które biorą udział w połykaniu, prowadzą do wypadnięcia czynności połykania. Skurcze spastyczne mięśni gardła wskutek nadmiernej pobudliwości nerwów zaopatrujących mięśnie połykowe uniemożliwiają czynność połykania. Takie sprawy widzimy w tężcu, we wściekliźnie, a w mniejszym stopniu w histerii. Wodowstręt, jako jeden z pierwszych i zasadniczych objawów wścieklizny, jest wynikiem skurczu mięśni przy połykaniu wody, w związku, z czym powstaje dotkliwy ból. Strach przed przykrym bólem sprawia, że człowiek unika przyjmowania wody. Porażenie odpowiednich ośrodków mózgowych może powstawać w związku z zatruciem różnymi środkami narkotycznymi lub wytworami wadliwej przemiany materii, jak to widzimy w stanach śpiączkowych w cukrzycy lub mocznicy. Wtedy zakończenia nerwów czuciowych nie mogą przewodzić impulsów, wypada, więc w łuku odruchowym czynność receptora i połykanie nie może się odbyć. [przypisy: cena rezonansu magnetycznego, badania krwi psa, kaukulator bmi ]

Powiązane tematy z artykułem: badania krwi psa cena rezonansu magnetycznego kaukulator bmi