Tiotropium w astmie słabo kontrolowane za pomocą standardowej terapii skojarzonej

Niektórzy pacjenci z astmą mają częste zaostrzenia i uporczywe niedrożność dróg oddechowych pomimo leczenia glikokortykoidami wziewnymi i długodziałającymi beta-agonistami (LABA). Metody
W dwóch powtórzonych, randomizowanych, kontrolowanych badaniach z udziałem 912 pacjentów z astmą, którzy otrzymywali wziewne glikokortykosteroidy i LABA, porównaliśmy wpływ na czynność płuc i zaostrzenia dodawania tiotropium (całkowita dawka 5 ?g) lub placebo, oba dostarczane przez inhalator mgły raz na dobę przez 48 tygodni. Wszyscy pacjenci byli symptomatyczni, w sekundę (FEV1) po obciążeniu rozszerzeniem oskrzeli wymuszali objętość wydechową wynoszącą 80% lub mniejszą wartość predykcyjną i w przeszłości odnotowano co najmniej jedno ciężkie zaostrzenie w poprzednim roku.
Wyniki
Pacjenci mieli średnią wartość FEV1 wyjściową wynoszącą 62% przewidywanej wartości; średni wiek wynosił 53 lata. Po 24 tygodniach średnia (? SE) zmiana szczytowej wartości FEV1 od wartości wyjściowej była większa w grupie otrzymującej tiotropium niż w grupie placebo w dwóch badaniach: różnica 86 ? 34 ml w próbie (P = 0,01) i 154 ? 32 ml w próba 2 (P <0,001). Wartość FEV1 przed podaniem (minimalna) również poprawiła się w badaniach i 2 tiotropium w porównaniu z placebo: różnica odpowiednio 88 ? 31 ml (P = 0,01) i 111 ? 30 ml (P <0,001). Dodanie tiotropium zwiększyło czas do pierwszego ciężkiego zaostrzenia (282 dni w porównaniu z 226 dni), z całkowitym zmniejszeniem o 21% w grupie ryzyka ciężkiego zaostrzenia (współczynnik ryzyka 0,79; p = 0,03). Nie doszło do śmierci; zdarzenia niepożądane były podobne w obu grupach.
Wnioski
U pacjentów ze źle kontrolowaną astmą pomimo stosowania wziewnych glikokortykosteroidów i LABA dodanie tiotropium znacznie wydłużyło czas do pierwszego ciężkiego zaostrzenia i zapewniało umiarkowane przedłużone rozszerzenie oskrzeli. (Finansowane przez Boehringer Ingelheim i Pfizer, numery ClinicalTrials.gov, NCT00772538 i NCT00776984.)
Wprowadzenie
Znaczna część pacjentów z astmą ma słabo kontrolowaną chorobę, z nawracającymi objawami i zaostrzeniami pomimo stosowania preferowanych leków kontrolujących (tj. Wziewnych glikokortykosteroidów z lub bez wziewnych długo działających beta-agonistów [LABAs]). W przypadku tych pacjentów alternatywne opcje leczenia mogą mieć istotne ograniczenia, w tym krańcową skuteczność, kłopotliwe drogi podawania, skutki uboczne i wysoki koszt.1,2
Możliwość dodania drugiego długodziałającego wziewnego leku rozszerzającego oskrzela u pacjentów z niekontrolowaną astmą została potwierdzona wynikami ostatnich badań, w których oceniano skuteczność tiotropium, długo działającego antycholinergicznego leku rozszerzającego oskrzela zatwierdzonego do leczenia przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP), ale nie w leczeniu astmy.3,4 Trzy badania z czasem trwania od 8 do 16 tygodni wykazały skuteczność dodania tiotropium u pacjentów z astmą, którzy już otrzymywali standardowe schematy leczenia. 5-7 Wpływ tiotropium nie zostały ocenione w długoterminowych badaniach klinicznych o wystarczającym czasie trwania i mocy pozwalającej na ocenę kluczowych punktów końcowych, takich jak częstość zaostrzenia, u pacjentów z źle kontrolowaną astmą.
Przedstawiamy tutaj wyniki dwóch powtórzonych, randomizowanych, kontrolowanych placebo badań, PrimoTinA-astmy i PrimoTinA-astmy 2 (zwanej dalej próbą i próbą 2), w której badaliśmy skuteczność i bezpieczeństwo dodawania tiotropium dostarczonego przez inhalator z miękką mgłą, w porównaniu z placebo dostarczanym przez ten sam system, do reżimu leczenia glikokortykosteroidami i LABA
[więcej w: methocel, ortodonta tarchomin, kaukulator bmi ]