Wczesna terapia antyretrowirusowa i śmiertelność wśród zakażonych wirusem HIV ad 7

Piętnastu z tych dzieci było w grupach wczesnej terapii, a cztery w grupie z odroczoną terapią. We wczesnych grupach terapeutycznych neutropenia wystąpiła u 10 dzieci, niedokrwistość u 3 i podwyższone poziomy aminotransferaz u 2. W grupie z odroczoną terapią trzy niemowlęta miały neutropenię, a u jednej stwierdzono podwyższone poziomy aminotransferaz. Czworo dzieci, wszystkie we wczesnej fazie terapii, zmieniło leczenie z zydowudyny na stawudynę z powodu neutropenii (u trojga dzieci) lub niedokrwistości i neutropenii (w jednym). Żadne inne leki nie zostały przerwane. Dyskusja
Dane te wskazują, że terapia antyretrowirusowa rozpoczęta w wieku średnio 7 tygodni zmniejszyła wczesną śmiertelność z 16% do 4% w porównaniu z terapią przeciwretrowirusową rozpoczętą zgodnie z progowym odsetkiem CD4 lub klinicznym postępem choroby HIV; jest to względna redukcja o 76%. Szybki spadek wartości CD4, szybki postęp choroby i nagły zgon były oczywiste u niemowląt w grupie z odroczoną terapią, pomimo bardzo ścisłego monitorowania i regularnego monitorowania CD4. Chociaż 66% niemowląt w tej grupie otrzymywało terapię przeciwretrowirusową, głównie ze względu na malejący odsetek CD4, nie można było zapobiec nadmiarowi zgonów. Inna, mniejsza próba południowoafrykańska wykazała podobnie szybki spadek odsetka CD4, przy 85% niemowląt spełniających kryteria rozpoczęcia terapii przeciwretrowirusowej (tj. Odsetek CD4 <20%) w wieku 6 miesięcy.14
Ponad jedna trzecia zgonów w naszym badaniu wystąpiła w domu, zanim opiekunowie zauważyli potrzebę pomocy medycznej. Śmiertelność była konsekwentnie wyższa wśród niemowląt w grupie z odroczonym leczeniem niż wśród osób z grupy wczesnej terapii w ciągu pierwszego roku życia, chociaż różnice były największe wśród najmłodszych niemowląt. Pomimo randomizacji tylko bezobjawowych niemowląt z wysokimi odsetkami CD4, większość zgonów nastąpiła w ciągu 6 miesięcy po randomizacji. W 27 z 30 zgonów nie było żadnego poprzedzającego CDC stopnia C lub ciężkich przypadków stadium B, a niemowlęta umierały szybko po pierwszym znaczącym zdarzeniu klinicznym, najczęściej w zapaleniu żołądka i jelit lub zapaleniu płuc. Zgony z powodu zapalenia żołądka i jelit występowały dwukrotnie częściej w grupie otrzymującej odroczoną terapię jak w grupach wczesnej terapii, co sugeruje, że wczesna terapia przeciwretrowirusowa ma działanie ochronne u niemowląt, u których często występuje karmienie zastępcze. Pozostaje zbadać, czy karmienie piersią będzie miało dodatkowy korzystny efekt. Bezpieczne praktyki karmienia niemowląt były promowane, niezależnie od wyboru karmienia. Niepowodzenie w rozwoju było dwukrotnie częstsze w grupie z odroczonym leczeniem, jak w grupach wczesnej terapii; jednak wystąpienie niepowodzeń w rozwoju u niemowląt otrzymujących terapię przeciwretrowirusową podkreśla znaczenie czynników odżywczych, opiekuńczych i społecznych u tych pacjentów.
Chociaż logistyka testów na obecność wirusa HIV we wczesnym dzieciństwie była znaczna, niska prędkość transmisji z matki na dziecko (6,8%) w warunkach polowych podkreśla sukces programów zapobiegania temu rodzajowi transmisji w obszarach, w których przeprowadzono badanie. Czas zakażenia HIV – w okresie płodowym lub w okresie okołoporodowym – nie jest znany, ponieważ pierwszy test PCR przeprowadzono w wieku 4 tygodni
[podobne: pląsawica huntingtona, dyżury aptek wronki, kaukulator bmi ]